در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد. وی دوره متوسطه را در دبیرستان البرز گذراند و دیپلم ریاضی را از این دبیرستان اخذ کرد. او در زمان تحصیل در این مدرسه در مسابقه طراحی نخستین نشانه دبیرستان البرز شرکت کرد و طرح وی به عنوان نشان دبیرستان البرز برگزیده شد.  در کلاس‌های نقاشی دبیرستان جای خودش را باز می‌نماید تا جایی که در مسابقه طراحی نخستین نشانه دبیرستان البرز، برگزیده می‌شود و نشانه‌اش سال‌ها، بر سر در و سرکاغذهای این دبیرستان نقش می‌بندد.
به واسطه شغل پدر، از بیشتر شهرهای کشور دیدن می‌کند و این سفرهای بسیار، سبب‌ساز آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشورش می‌شود.
در فاصله سال‌های دبیرستان تا دانشگاه، برای کمک به برادر بزرگترش که او هم معماری می‌خوانده است، به آتلیه‌های معماری رفت و آمد می‌کند و در این راه بر تجربه‌های طراحی و رسامی‌اش افزون می‌گردد. وی پس از قبولی در دانشگاه، رشته معماری را در دانشکده معماری دانشگاه ملی ایران فرا می گیرد.

مهمترین اتفاق هنری در زندگی زهرابیان، در ۲۲ سالگی وی و در فاصله پیش از ورود او به دانشگاه رخ می‌دهد. وی به طور اتفاقی آگهی فراخوان طراحی نشانه هواپیمایی ملی ایران را که هنوز به نام "هما" شناخته نشده بود، می‌بیند و طرحی تجربی را در آتلیه دانشکده و آتلیه محسن فروغی، آماده می سازد و در مسابقه مربوطه شرکت می دهد که هوشنگ سیحون و تعدادی از استادان دانشکده هنرهای زیبا، داوران آن بودند. طرح وی به عنوان طرح برگزیده پذیرفته می‌شود و در سال ۱۳۴۱ به عنوان نشان رسمی "هما" ثبت می گردد.

وقتی طرح او پذیرفته شد  یک سال و اندی بعد، نامه‌ای از هواپیمایی ملی ایران "هما" به شماره 512 و تاریخ 8/9/1341 دریافت کرد که به امضای مدیر عامل هواپیمایی، سرلشگر علی محمد خادمی رسیده بود. در آن نوشته بود:


آقای ادوارد زهرابیان
از اینکه در مسابقه آرم هواپیمایی ملی ایران شرکت نموده و برنده جایزه گردیدید تبریک می‌گوید و ضمنا به اطلاع می‌رساند که آرم نامبرده از طرف شرکت به ثبت قانونی رسیده است.

او بابت طراحی این نشانه ماندگار فقط پانصد تومان جایزه گرفت. آثار مانا معمولا ارزان سفارش داده شده‌اند، نمونه‌اش 700 تومان اجرت طراحی نشانه اتومبیل پیکان که جمشید اخگر سال ۱۳۳۶ گرفت، یا 6000 تومانی که علی اصغر محتاج برای طراحی تیتراژ ماندگار "دلیران تنگستان" قرار شد بگیرد که هیچ پرداخت نشد!

زهرابیان پس از خلق این شاهکار، به ندرت کار گرافیکی دیگری کرد، مگر آنجا که ضرورت بود یا حدیث نفس. مانند نشانه‌ای که برای شرکت خود " پژوهش و عمل" (مشاوران برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای، معماری و مهندسی) طراحی کرد. نیز نشانه انجمن مهندسان معمار ارامنه ایران که در نمایشگاه آثار گرافیک طراحان ارمنی (که سال گذشته در خانه هنرمندان و به همت ادیک بغوسیان و هنریک خاچاطوریان برپا شد) به نمایش درآمد.
جالب اینکه "هما" که یکی از ماندگارترین نشانه‌های تاریخ گرافیک نوین ایران نامیده می‌شود، نخستین اثر یک طراح جوان غیرحرفه‌ای است و دیگر پس از آن، نشانه‌ای در این قد و قواره طرح نکرد. شاید از این رو که علاقه اصلی او معماری است.

لوگوی ایران ایر

http://8pic.ir/images/grwh67kja2osagvwyx.jpg

آژانس تخصصی خبر و اطلاعات حمل‌ونقلی (اسکیفت) در گزارش سال ۲۰۱۳ ارزیابی از لوگوی شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان داشت و بعد از ارزیابی های متعدد تمام شرکت های مطرح در زمینه صنعت هوایی توسط یاتا ، شرکت هواپیمایی ایران ایر (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) را دارنده بهترین و عالی ترین لوگوی خدمت رسانی هوایی معرفی نمود. این لوگو در حالی به عنوان برترین معرفی شد که خطوط هوایی ایران با تحریم های بین المللی مواجه است و شاید ارتباط پروازی با بسیاری از فرودگاه های دنیا ندارد. استفاده از یک رنگ آرام بخش، استفاده از نماد پرنده و همچنین سمبلی پیج در پیچ و به نوعی انعطافی منجر به این شد که این برند در برابر سایرین دارای جایگاه متمایزی باشد.

ادوارد زهرابیان درباره این‌که چه‌طور طرح پرنده اساطیری هما را به‌عنوان خمیرمایه و پایه طراحی این لوگو قرار داده می‌گوید: «آن زمان زیاد جهانگردی می‌کردم. به آثار تاریخی علاقه داشتم و هنوزهم دارم. یادم آمد که یک چنین سرستونی در تخت جمشید است که می‌تواند خمیرمایه این طرح باشد.» سر این تندیس اساطیری ایران از یال اسب، گوش گاو و صورت عقاب تشکیل شده است.


وی همچنین نظرش را درباره لوگوی دیگر ایرلاین‌های جهان گفته است. او می‌گوید: «اگر دقت کرده باشید، لوگوی اکثر شرکت‌های هواپیمایی‌ دنیا تاکنون دچار تغییر شده‌اند. تنها موردی که من می‌توانم به آن اشاره کنم، لوگوی لوفت‌هانزا است. لوگوی لوفت‌هانزا از روز اول تا به امروز دست نخورده باقی مانده است. این نشان می‌دهد این لوگو جای خود را را پیدا کرده است.» این لوگو سال ۱۹۱۸ طراحی شده است .